Thursday, February 24, 2011

antara kawan n pakwe/makwe mana lebih penting

hOii korang !!..ihihih.. aku nk kngsi ckit apa yg aku dpat lah kan.. msti krang dah bca TITLE POST kat atas 2 kan so aku nk cita ckit apa yg aku tau lah kan.. tapi aku x tahu lah sama ada btui ka x.. emm x pa lah asal kan ada NEW POST :) okey,,antara kawan atau pakwe/makwe yg mna lbih pnting dan best sgt2 sampai kan korang x sbar nk jmpa diorang pada esok hari ??. klau bagi aku yg pling pnting dan best bagi hidup aku kan mstilah kawan :)) sbb apa? sbb nya diorang boleh bergurau2 ,ska hepi kan kita bla kta tgah sdih,,dan mcm2 lagi lah.. klau nk dibandingkan ngan PAKWE/MAKWE.. kalau nk buat gurau ngan mereka2 yg diberi nama PAKWE/MAKWE ni kan susah sikit lah sbb diorang ni kan kalau nk wat gurau sikit pon susah tau nk kena ikut mood lah kononnya  :p bak kata aku lah kan klau lelaki makwe lebih penting.. kalau perempuan pulak kawan is THE BEST LAH :D
^.^

Wednesday, February 23, 2011

sedihnyaa :'(


Aduh...sakitnyer. ..isk.... . aduuh....Bang sakit nye tak tahan saya" keluh Nisa pada suaminya Zakri.


"Apelah awak nie....lama sangat nak bersalin dah berjam-jam dah tak keluar-keluar juga. Penat dah saya tunggu. Nih mesti ader benda yang tak elok awak buat , itu lah sebab lambat keluar budak tu banyak dosa la tu" rungut Zakri pd Nisa.

Nisa hanya diam dan menahan sakit nak beranak, hampir 1 jam Nisa dalam bilik bersalin tapi baby tak keluar juga. Sebak hati Nisa bila Zakri berkata begitu. Sejak mengandung ada sahaja yang tidak kena dihati Zakri terhadapnya. Seakan-akan membenci Nisa dan anak yang dikandungnya. Jururawat datang memeriksa dan kemudian bergegas memanggil Doktor Johari. Doktor Johari (Doktor Peribadi) datang dan bergegas menyediakan keperluan menyambut kelahiran. Nisa hanya mendiamkan diri menahan sakit dan air mata meleleh panas dipipi bukan disebabkan takut atau sakit tapi rungutan Zakri tadi. Doktor Johari menyuruh Nisa meneran ...."Come on Nisa u can do it...once more...." Kata ransang Doktor Johari itu membuatkan Nisa bertenaga dan sekali teran sahaja kepala baby sudah keluar..."Good mummy" kata Doktor Johari selepas menyambut baby yang keluar itu.

Tiba-tiba Nisa terasa sakit lagi dan Nisa meneran untuk kali kedua dan keluar seorang lagi baby, kembar rupanya. "Nisa u got twin, boy and girl, putih macam mummy dia" kata Doktor Johari memuji Nisa. "Tahniah Zakri,it's a twin" Doktor Johari mengucapkan tahniah kepada Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri setelah menyaksikan kelahiran anak pertamanya, kembar pulak. Memang Doktor Johari itu menyuruhnya melihat bagaimana keadaan kelahiran anaknya. Baby boy dan girl Nisa namakan Mohammad Danial dan Nur Dania.Nisa berasa lega... tapi Nisa masih lagi teringat kata-kata Zakri padanya sebentar tadi. Terlalu banyak kata-kata yang membuat Nisa selalu kecil hati . Tapi Nisa tahankan sahaja. Nisa tahu kalau Nisa mengadu pada emak, Nisa akan dimarahi semula. Jadi Nisa hanya diam dan memendam rasa. Danial dan Dania diletakkan di nursery di Hospital itu sementara menanti Nisa berehat kemudian dapatlah Nisa menyusukan Danial dan Dania. Comel sungguh kembar Nisa. Nisa termenung dan otak fikirannya menerbang kembali detik-detik semasa Nisa mengandungkan kandungannya, Zakri selalu memarahi Nisa, ada sahaja yang tidak kena. Kata Nisa yang bukan-bukan, gila, ada sahaja tuduhan yang tidak masuk akal semuanya dihamburkan pada Nisa. Tak sanggup Nisa hadapi semua itu tapi demi kandungannya, Nisa kuatkan semangat dan pendirian Nisa.

Ingat lagi waktu Nisa mula mengandung Zakri tak percaya Nisa mengandung anak dia, dua kali dia membuat pemeriksaan Antenatal samada Nisa mengandung.Zakri ragu anak dalam kandungan Nisa. Dia tak boleh terima baru tiga bulan kahwin dah mengandung.. .Nisa dah 2 bulan...Nisa cuma kosong selama sebulan selepas berkahwin. Nisa tak tau nak cakap apa.

Nisa balik rumah dalam kesedihan. Pada mulanya Nisa gembira bila mengandung tapi sebaliknya pula yg terjadi. Perasaan hati Nisa bangga Nisa dapat memberi zuriat kepada Zakri. Tapi apa yang Nisa dapat hanyalah tuduhan yang tak pernah terlintas di otak jemala Nisa. "Kenapa abang berlainan sekarang ni, tak macam dulu pelembut, suka berjenaka, ni tak asyik nak cari salah Nisa sahaja. Nape Bang?"soal Nisa pada Zakri . "Kaulah penyebabnya. Tak yah nak tunjuk baik plak" Zakri menempelak Nisa "Jantan mana yang kau layan kat opis kau tu" sergah Zakri lagi. "Abg syak Nisa ngan lelaki lain ke? Kenapa Abg syak yg bukan-bukan, Nisakan isteri Abang yang sah tak kanNisa nak buat jahat ngan orang lain pulak Bang"? terang Nisa pada Zakri. "ALLAH dah bagi kita rezeki awal,tak baik cakap cam tu. Itu semua kehendak ALLAH" Nisa senyum dan menghampiri sambil memeluk badan suaminya tetapi Zakri meleraikan pelukan Nisa dengan kasar sehingga Nisa hampir tersungkur. Nisa menangis dan sedih. Zakri buat tak tahu sahaja. Deraian airmata Nisa semakin laju. Nisa hanya mampu menangis. Terasa dada .Nisa sakit menahan semua tohmahan dari Zakri, suaminya yang sah. "Woi, benda-benda tu bole terjadilah Nisa, kawan baik ngan bini sendiri, suami sendiri, bapak ngan anak, hah emak ngan menantu pun bole jadi tau apatah lagi macam kau nie, tau tak. Tu dulu kawan kau lama tu yang satu opis ngan kau tu, Farid, bukan main baik lagi budak tu" marah Zakri. "Entah-entah keturunan kau, darah daging kau pun tak senonoh.... heee teruk. Nasib aku la dapat bini cam engkau ni"kutuk Zakri lagi pada Nisa. "Bawa mengucap Bang, jangan tuduh saya yang bukan-bukan saya bukan perempuan tak tentu arah walaupun saya menumpang keluarga ni , saya bukan jenis macam tu saya tau akan halal haram, hukum hakam agama. "Walaupun saya tak tau asal usul keluarga kandung saya, saya bersyukur dan berterima kasih pada emak kerana jaga saya dari kecil dah macam darah daging saya sendiri" kata Nisa pada Zakri. "Tapi Abang tak boleh hina keluarga kandung saya walaupun saya tak pernah tengok muka ayah dan mak kandung saya. Mereka lahirkan saya kedunia,"ucap Nisa sambil menangis.

Semenjak kejadian itu Nisa terpaksa mengikut Zakri ke tempat kerjanya apabila habis waktu kerja. Nisa berehat di Surau tempat Zakri bekerja. Zakri bekerja di salah sebuah Pusat membeli belah dan kerjanya mengikut shif.Kalau Zakri shif malam terpaksalah Nisa menunggu Zakri sehingga pukul 10.30 malam - 11.30 malam sehingga habis Pusat membeli belah itu tamat waktu perniagaannya. Nisa terpaksa berbohong pada emak dan keluarga lain dengan mengatakan Nisa buat overtime di pejabat. Nisa terpaksa berbuat demikian kerana tidak mahu dikata-kata dan dituduh lagi. Dengan keadaan perut semakin membesar Nisa gagahkan juga. Tetapi kadangkala Zakri tidak menjemput Nisa di tempat kerja terpaksalah Nisa menaiki bas. Begitulah Nisa sehinggalah Nisa hampir pada waktu bersalin Nisa. Kalau diminta jemput...macam- macam kata kesat dilemparkan pada Nisa, perempuan tak tau berdikarilah, berlagak senang lah, lagak kaya lah. Pernah suatu hari Nisa naik marah kerana Zakri jemput Nisa lambat sampai sakit pinggang Nisa menunggunya. Nisa menangis. Zakri tiba-tiba naik angin dan cakap perangai Nisa macam firaun la, perempuan tak sedar dirilah, tak layak jadi isterilah, menyusahkan macam-macam kata nista dilemparkan pada Nisa.

Nisa tambah sedih mengenangkan diri Nisa, ngadu kat emak takut dimarahi pula...bila Nisa balik ke rumah, mereka berdua akan berlakun yang mereka tidak bergaduh...Nisa sedaya upaya tidak mahu menunjukkan yang masalah melanda perkahwinannya. Kasihan Nisa...dalam keadaan yang begitu Nisa masih mampu bertahan, masih kuat lagi emosinya. Satu hari Zakri dalam keadaan marah telah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa ke dinding...Nisa hanya mampu menangis dan menanggung kesakitan gara-gara Nisa nak pergi ke rumah Mak Usu Nisa yang ingin mengahwinkan anaknya di Tanjung Karang. Emak Nisa dah seminggu pergi ke sana untuk menolong. Hari dah mula petang jadi Nisa mendesak agar bertolak cepat kerana kalau hari malam nanti bahaya , "Kita nak jalan jauh ni Bang. Biarlah kita pergi awal sikit bolehlah tolong apa yang patut. Masa nilah kita nak membalas pertolongan mereka, ingat tak masa kita kahwin mereka bekerja keras kan "kata Nisa pada Zakri. Zakri ketika itu sedang berehat menonton. "Bang dengar tak ni, lagi pun hari dah mula gelap,takut plak hujan nanti"desak Nisa lagi. Tiba-tiba Zakri bangun dan mukanya bengis memandang Nisa "Kau tahu aku penatkan, tak boleh tunggu ker,suka hati aku lah nak pegi malam ke siang ke tak pegi langsung ker"marah Zakri. "Itu Nisa tau, Abang dah berehat dari pagi tadi Bang masih penat lagi, Nisa cuma nak ingatkan Abang aja"Nisa memberitahu Zakri. Zakri datang pada Nisa dan direntapnya rambut Nisa dan di hantukkannya kepala Nisa kedinding.

Nisa tak dapat buat apa. YA ALLAH sanggup Zakri berbuat demikian...terasa kebas kepala Nisa dan mula membengkak. Pening kepala Nisa dibuatnya. "YA ALLAH kau kuatkan iman aku YA ALLAH, lindungilah aku dan kandungan aku dari bahaya YA ALLAH" doa Nisa dalam hatinya. Nisa memencilkan diri Nisa disudut dinding dan menangis.Zakri kemudian duduk diam. Nisa rasa kepala Nisa macam nak pecah. Kebas masih lagi dan embengkak.. .berdenyut2. .."Bang, Nisa minta maaf jika Nisa membuat Abang marah" Nisa memohon maaf pada Zakri sambil teresak-esak.

Treet,Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Sapa plak nie sebok je....."Rungut Zakri yang tengah sibuk berborak dengan kawan-kawan di salah sebuah caf?. "Hoi, Encik Zakri, bini ko kat wad tak gi jengok ke, apa punya laki ko nie? sindir Azlan, kawan pejabat Zakri. "Alah, dia sihat je kat wad tu, makan tanggung berak cangkung, ha,ha,ha"gelak Zakri dan kawan-kawan lain. Azlan cuma berdiam diri. "Senangnya hidup Zakri nie tak ader risau langsung pasal bini dia"cetus hati Azlan. "Akulah kalau bini aku masuk wad bersalin aku sentiasa dok sebelah dia tau...mereka perlukan kita masa tu...nyawa mereka dihujung tanduk semata-mata nak melahirkan zuriat yang dari darah daging engkau tau, cuba fikir sikit" Azlan mengingatkan Zakri. "Iyelah, Lan, lagipun Nisa dah bersalin, selamat dah, sekarang tengah berehat laaa, apa aku nak risau lagi" jawab Zakri selamba. "Suka hati kau lah, tapi kalau ader apa-apa nanti kau jangan menyesal Zakri, sesal tak sudah nanti" kata Azlan lagi. Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Hello Zakri speaking" jawab Zakri. "Hello Zakri, Doktor Johari sini, ade masalahlah Zakri, pasal Nisa, datang segera ke hospital ye Zakri, Nisa tidak sedarkan diri........ ."panggilan kecemasan dari Doktor Johari "Iye ke, teruk ke dia Johari , okay I atang"...tuttttttt . Zakri menamatkan perbualannya dengan Doktor Johari. "Lan. Kau kut aku, Nisa tak sedar diri ..."ajak Zakri pada Lan. "Hah, tadi kau kata bini kau sihat"tanya Lan pada Zakri. "Alah jom ler cepat" desak Zakri.

"Zakri, kami tak dapat selamatkan Nisa, Nisa mengalami pendarahan otak yang serius, sebelum nie pernah tak Nisa jatuh atau...terhantuk kuat cause sebelah kanan kepalanya kelihatan bengkak dan ada tanda lebam. Mungkin kesan dah lama? tanya Doktor Johari dengan serius dan ingin penjelasan Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri. Automatik otak Zakri teringat yang dia pernah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa kedinding sekuatnya... dan selepas kejadian itu Zakri tidak pernah pun membawa Nisa ke Klinik untuk membuat pemeriksaan kepalanya dan semenjak kejadian itu Nisa sering sakit kepala yang teruk ...tapi Zakri tidak pernah mengendahkan kesakitan Nisa....baginya Nisa mengada-ngada ..saja buat sakit untuk minta simpati...tetapi sebaliknya.. ...Zakri hanya diam...."YA ALLAH apa aku dah buat" rasa bersalah membuat dirinya rasa menggigil... "Doktor Zainal yang merawat Nisa kerana Nisa mengadu sakit kepala sewaktu Nisa memberi susu pada kembarnya di Nursery, sakit yang amat sangat katanya so Doktor Zainal membawa Nisa ke Lab untuk membuat scanning di kepalanya dan confirm otaknya ada darah beku tapi malangnya ia sudah ditahap yang kritikal, kami tak mampu lakukan apa-apa kerana Nisa tidak mahu di operation sebelum meminta izin dari kau Zakri, Nisa telah pergi dulu dengan tenang.Permintaan terakhir Nisa, Nisa minta kau membaca diarinya. I'm really sorry Zakri. ALLAH berkuasa Zakri kita tak dapat menghalangnya" kata Doktor Johari lalu memberikan Zakri sebuah diari yang berbalut kemas dengan kain lampin baby yang masih baru.

Zakri mengambil diari itu dan membuka setiap lembaran diari Nisa, setiap lembaran tertulis rapi tulisan Nisa dan peristiwa yang berlaku pada Nisa pada setiap hari , Zakri membacanya sepintas dan nyata keluhan,kesakitan segala luahan rasa Nisa semuanya tertera di iarinya. Dan Zakri dapati setiap peristiwa itu semuanya perlakuan buruk Zakri terhadap Nisa..."YA ALLAH kenapa aku buat Nisa begini" terdetik hati Zakri selepas membaca tiap lembaran diari Nisa. Dan terpandang oleh Zakri mukasurat akhir lembaran diari yang ditanda dengan bunga ros merah yang telah kering....membuat Zakri tertarik untuk membacanya.. . Untuk suami Nisa yang tersayang, I LOVE U Bang... "SELAMAT HARI ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG PERTAMA"
Assalamualaikum.

Abang,

Ingat tak bunga Ros merah ni, Abang berikan pada Nisa sewaktu mula mengenali Abang. Lama Nisa simpan bunga tu Bang...Bunga inilah lambang bermulanya perkenalan Nisa dengan Abang. Nisa benar-benar menyayangi Abang. Nisa menyimpan setiap hadiah yang abang bagi pada Nisa. Abang tak pernah tahu kan ... Itulah salah satu buktinya betapa sayangnya Nisa.. Terlebih dahulu Nisa ingin sangat dengar Abang panggil Nisa AYANG seperti kita baru kahwin...Abang panggil Nisa AYANG...terasa diri dimanja bila Abang panggil Nisa cam tu...walaupun Nisa dapat merasa panggilan AYANG itu seketika sahaja. Abang dah banyak berubah. Perkataan AYANG telah hilang dan tidak kedengaran untuk Nisa lagi. Kenapa? Bencikah Abang pada Nisa? Abang...mukasurat nie khas utk Abang. Bacalah semoga Abang tahu sayangnya Nisa pada Abang. Abang ingatkan hari nie hari ulangtahun perkahwinan kita yang pertama dan Nisa hadiahkan Abang....... Danial dan Dania. Untuk Nisa tak perlulah Abang bagi kerana tak ada apa yang Nisa inginkan melainkan kasih sayang Abang pada Nisa. Nisa akan pergi mencari ketenangan dan kedamaian untuk diri Nisa. Nisa pergi untuk menemui NYA.

Nisa harap Abang akan menjaga Danial dan Dania dengan baik dan jangan sekali-kali sakiti mereka. Danial dan Dania tak tahu apa-apa. Itulah hadiah paling berharga dari diri Nisa dan mereka adalah darah daging Abang. Jangan seksa mereka. Abang boleh seksa Nisa tapi bukan mereka. Sayangilah mereka...Nisa ingin mengatakan bahawa Nisa tak ada hubungan dengan sesiapa melainkan Abang sahaja di hati Nisa. Jiwa dan raga Nisa hanya untuk Abang seorang. Terima kasih kerana Abang sudi mengahwini Nisa walaupun Nisa in cuma menumpang kasih disebuah keluarga yang menjaga Nisa dari kecil hinggalah Nisa bertemu dengan Abang dan berkahwin. Nisa harap Abang tidak akan mensia-siakan kembar kita dan Nisa tidak mahu mereka mengikut jejak kehidupan Nisa yang malangkerana menumpang kasih dari keluarga yang bukan dari darah daging nisa....tapi Nisa bersyukur kerana dapat mengecapi kasih sayang sepenuhnya dari keluarga ini. Nisa harap sangat Abang akan sentiasa memberitahu pada kembar kita yang Nisa ibunya akan sentiasa bersama disamping kembar kita, walau pun Nisa tak dapat membelai dan hanya seketika sahaja dapat mengenyangkan kembar kita dengan air susu Nisa. Berjanji pada Nisa dan ingat DANIAL dan DANIA adalah darah daging abang...Ampunkan Nisa dan halalkan segala makan minum Nisa selama setahun kita bersama. Sekiranya Abang tidak sudi menerima Danial dan Dania berilah pada emak Nisa supaya emak menjaga kembar kita dan segala perbelanjaan Nisa dah buat nama emak untuk KWSP Nisa. Biarlah emak menjaga kembar kita sekurang-kurang terubat juga rindu emak sekeluarga pada Nisa nanti bila memandang kembar kita. Comel anak kita bang..Dania mengikut raut muka Abang...sejuk kata orang dan Nisa yakin mesti Danial akan mengikut iras raut wajah Nisa...Ibunya. ..sejuk perut Nisa mengandungkan mereka. Inilah peninggalan Nisa untuk Abang. Semoga Abang masih sudi menyayangi dan mengingati walaupun Nisa sudah tiada disisi Abang dan kembar kita.

Wassalam.
Salam terakhir dari Nisa Untuk Abang dan semua.
Doakan Nisa.

Ikhlas dari

Nur Nisa

Sabarlah Zakri, ALLAH maha berkuasa. Kuatkan semangat kau, kau masih ada Danial dan Dania" pujuk Azlan. Zakri hanya tunduk membisu. YA ALLAH,Nisa maafkan Abg Nisa. Zakri longlai dan diari ditangannya terlepas, sekeping gambar dihari pernikahan antara Zakri dan Nisa jatuh dikakinya dan Zakri mengambilnya. Belakang gambar itu tertulis "HARI YANG PALING GEMBIRA DAN BAHAGIA BUAT NISA DAN SEKELUARGA. NISA DISAMPING SUAMI TERCINTA SELEPAS DIIJABKABULKAN. SEMOGA KEGEMBIRAAN DAN KEBAHAGIAAN AKAN MENYELUBUNGI DIRI NISA DAN KELUARGA NISA HINGGA KEAKHIR HAYAT NISA.

Zakri terjelepuk dilantai dan berjuta penyesalan merangkumi seluruh tubuhnya. Zakri seakan orang hilang akal. Satu demi satu setiap perlakuannya terhadap isterinya Nisa seperti terakam dalam kotak otaknya...setiap perbuatannya. ..seperti wayang jelas terpampang.. . kenapalah sampai begini jadinya...kejamnya aku...Nisa, Nisa, Nisa maafkan Abang Nisa. Sewakt jenazah Nisa tiba dirumah suasana amat memilukan. Zakri tidak terdaya untuk melihat keluarga Nisa yang begitu sedih atas pemergian Nisa. Namun emak Nisa begitu tabah dan redha. Danial dan Dania sentiasa di dalam pangkuan neneknya.Saat akhir untuk melihat Jenazah Nisa, Zakri lihat muka Nisa tenang bersih dan Zakri kucup dahi Nisa buat kali terakhir seakan-akan lirik mata Nisa mengikuti wajah Zakri. "Nisa Abang minta ampun dan maaf" bisik Zakri perlahan pada telinga Nisa sambil menangis dengan berjuta penyesalan menimpa-nimpa dirinya. Apabila Zakri meletakkan kembar disisi ibunya mereka diam dari tangisan dan tangan dari bedungan terkeluar seolah-olah mengusapi pipi ibu mereka buat kali terakhir dan terlihat oleh Zakri ada titisan airmata bergenang di tepi mata Nisa. Meleleh perlahan-lahan bila kembar itu diangkat oleh Zakri. Kembar menangis semula setelah diangkat oleh Zakri dan diberikan kepada neneknya.

Jenazah Nisa dibawa ke pusara dan ramai yang mengiringinya termasuklah kembar bersama. Walaupun kembar tidak tahu apa-apa tapi biarlah kembar mengiringi pemergian Nisa, Ibu mereka yang melahirkan mereka. Amat sedih ketika itu.. Zakri tidak mampu berkata apa-apa melainkan menangisi pemergian Nisa yang selama ini merana atas perbuatannya. Dan akhirnya Jenazah Nisa selamat dikebumikan. Satu persatu orang ramai meninggalkan kawasan pusara dan akhirnya tinggallah Zakri keseorangan di pusara Nisa yang merah tanahnya...meratapi pilu, berderai airmata dengan jutaan penyesalan ...YA ALLAH , kuatkan hambamu ini YA ALLAH. Hanya KAU sahaja yang mengetahui dosa aku pada Nisa....ampunkan aku YA ALLAH....akhirnya Zakri terlelap disisi pusara Nisa bermimpikan oleh Zakri,Nisa datang mencium tangan, mengucup dahi dan memeluk Zakri dengan lembut mulus. Zakri melihat Nisa tenang dan jelas kegembiraan terpancar dimuka Nisa Putih bersih. Nisa, Nisa, Nisa nak kemana Nisa, Nisa, Nisaaaaaa. Zakri terjaga dari lenanya. Terngiang-ngiang suara kembar menangis. "YA ALLAH ,Zakri,Zakri bangun Zakri...dan hampir senja ni, mari kita balik, kenapa kau tidur kat sini Zakri?" tegur abang long , abang ipar Zakri. Dari jauh Zakri lihat emak dan kakak ipar mengendung kembar. Mereka menangis. Zakri berlari menuju ke arah kembarnya dan mengusap-usap ubun-ubun anak kembar dan secara automatik kembarnya diam dari menangis. "Danial, Dania anak ayah, ayah akan menjagamu nak...kaulah penyambung zuriat, darah daging ayah... emak, abang dan kakak ipar Zakri tersedu hiba dan mereka berlalu lemah meninggalkan pusara Nisa....

sedihnyaaaa ak..:'((
feeling lbih lak..:p

Tuesday, February 22, 2011

GOsip2..hiihihi..

Haa,,arini pnya cta.. ak nak gsip2..  hahahah.. pmpuan kta kan..
Daa laa,,mamat nie kt klg ak..  yaAllah.. pnyaaa laaa berlgak glaa.. xpnah ak jmpa Owg sebelgak dya..
Blaa ak xjmpa dya xpaa..  tpi bla ak jmpa jaaa dya.. huh,,perasaan mluat 2 meluak2.. cm nk penyek2 dya uli2 dya pai jdi blat cm bla bwling 2..

pas2 ak bwak bla bwling 2 p Giant kat Kulim 2 n ak bling bla 2  skuat mgkin.. bgi berkcai bla bwling 2 pn xpa..

eeeeeee... xtau knpa ak mluat glaa kt dyaa.. blaa ak n mmber ak jmpa dyaa fuuhhhh,, jling kOt dyaaa.. cm nk kOrek2 jaa bjik mta dya 2.. gram thap gaban kOt.. @.@

Monday, February 21, 2011

10 Sebab Kenapa Perempuan sibuk nak BerCouple..


1. Takut orang kata dia perempuan tak laku
2. Dia nak ada orang bela dia
3. Dia rasa perlu ada lelaki utk jaga dia
4. Nak apa saja sume dia boleh dapat. Mana taknya, gunung emas pun kononnya boleh dibagi.
5. Saja nak merasa ape tu rasa cinta

Saturday, February 19, 2011

menunggu & menunggu...

xsbarnyaaaa ak nk tgu 26hb nie..excted glaaa..ihihih..cm nk kwen lak ak nie..
ahhahaha..klu btui ak nk kwen cya x.??@.@..
smga Allah mmdahkan sgla ursan ak pda 26-1hb nie..amin3..
kOrang msty tertnya2 kan ak nk p na n ak nk watpa ari 2 kan..
stay tuned..
xsbarnyaaaa ak nk tgu 26hb nie..msty 26hb-1hb nie jdi kngan mnis buat ak..
smga Allah mmdahkan sgla ursan ak pda ari tersbut..amin3..
msty kOrang trtnya2 kan pa laaa ak nk wat ari 2 kan..
nk tau kna laaa tgu blog ak yg strusnyaaa:))
bkin sspen ja ak nie kan..hahahaha..

Friday, February 18, 2011

Gelagat..

Hari nie ak nk cter psai glagat adik ak..huisshhh,,cm2 hal la dya nie..
Full name dya Muhammad Haiqal Aiman..Umq dya 3taun..alamak,,buas ya amat kOt..
Owg mngta kan nma dya sma mmbuatkan dya 2 buas..Xlrat nk mnglrang dya..Owg ckap 1,,dya blas 10..
hadOOoiii...Tpi ak ttap sygkan dya..Mmuaahhh adik..luv u..




nie dya adik ak..Owg xsOh wat..tpi yg 2laaa dya nk wat gak..
rjin ngat nk gbah bnga..cm laa dya pndai..~.~










pic nie msa kmi smua kuaq..dya tgOk kmi dOk mngrut..
dya pn nk jOin..dah nk mngrut sOwg2 dya lak tas krsi 2..
adik2..pai Owg llu kOt c2 tgOk dya pai glak2..hahah,,mklum laa..







Xpdan ngan kecik,,da aty nak drve..
werrkk:p


nie ak laa pnyaa kja nie..wat adik ak cm pmpuan,,hahha..hduh ngat aihh..:))


SeptOtnyaaa trOli Owg bOh brg,,tpi yg nie plik kit..besa laa adik ak kan gdix kit..mklum laaa mkann dya da lam 2..mybe tkOt mkann dya ilg dikebas Oleh ak kOt..ihihihih:))

Cerita Hantu di Shah Alam..

9 tahun lepas aku dpt smbung bljar kt uitm shah alam. So,perkara pertama yg kna fikir ialah aku nk duk mn sbb ak xdpt hostel. Oleh sbb kerajinan & keperihatinan yg ada kt aku n kwn2,maka dpt le aku ngn kwn2 aku umah
sewa.....dekat2 area seksyen 2. Berhampiran ngan wet world [kalo korang tau la].

Monday, February 14, 2011

<center><form name="hcc" id="hcc">
<table style="border-collapse: collapse;" align="center" border="1" bordercolor="#cccccc" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td><table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" width="375"><tbody><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190707">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a0808">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b40404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df0101">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff0000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2e2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa5858">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f78181">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cece">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbefef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#191007">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a1b0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b240b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#61380b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a4b08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b45f04">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df7401">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff8000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe9a2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#faac58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7be81">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5d0a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6e3ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8ece0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbf5ef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#181907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#292a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#393b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5e610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#868a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#aeb404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d7df01">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ffff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7fe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f4fa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f3f781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f2f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5f6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7f8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbfbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#101907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1b2a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#243b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#38610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#4b8a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5fb404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#74df00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#80ff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#9afe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#acfa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#bef781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d0f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e3f6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ecf8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5fbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01df01">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58fa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071910">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a1b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b24">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b6138">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a4b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b45f">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01df74">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ff80">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efe9a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58faac">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f7be">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5d0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6e3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8ec">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbf5">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071918">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a29">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b39">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b615e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a85">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b4ae">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01dfd7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ffff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58faf4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f7f3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbfb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071019">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a1b2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b243b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3861">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#084b8a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#045fb4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0174df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0080ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e9afe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58acfa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81bef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9d0f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cee3f6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0ecf8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#eff5fb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#070719">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a0a2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b3b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b61">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#08088a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0404b4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0101df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0000ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e2efe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5858fa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8181f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9a9f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cecef6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0e0f8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#efeffb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#100719">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1b0a2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#240b3b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#380b61">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#4b088a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5f04b4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#7401df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8000ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#9a2efe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ac58fa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#be81f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d0a9f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e3cef6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ece0f8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5effb">
</td></tr><tr height="24"> <td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190718">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a29">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b39">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b5e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a0886">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b404ae">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df01d7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff00ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2ef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa58f4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f781f3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cef5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbeffb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190710">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a1b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b24">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b38">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a084b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b4045f">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df0174">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff0080">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2e9a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa58ac">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f781be">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9d0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cee3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0ec">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbeff5">

</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#000000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#151515">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1c1c1c">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e2e2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#424242">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#585858">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#6e6e6e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#848484">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a4a4a4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#bdbdbd">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d8d8d8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e6e6e6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f2f2f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ffffff">
</td></tr></tbody></table></td></tr></tbody></table>
<table align="center" border="1" cellpadding="0" cellspacing="2"><tbody><tr height="24"><td id="vzorec" width="24" height="24">
</td><td valign="bottom"><p>Kode warna yang terpilih : <input name="barva" id="barva" style="font-weight: bold; font-family: verdana; height: 16px; width: 74px; font-size: 12px;" maxlength="7" size="9" type="text"></p></td></tr></tbody></table>
</form></center>
<center><form name="hcc" id="hcc">
<table style="border-collapse: collapse;" align="center" border="1" bordercolor="#cccccc" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td><table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" width="375"><tbody><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190707">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a0808">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b40404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df0101">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff0000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2e2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa5858">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f78181">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cece">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbefef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#191007">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a1b0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b240b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#61380b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a4b08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b45f04">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df7401">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff8000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe9a2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#faac58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7be81">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5d0a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6e3ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8ece0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbf5ef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#181907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#292a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#393b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5e610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#868a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#aeb404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d7df01">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ffff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7fe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f4fa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f3f781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f2f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5f6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f7f8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbfbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#101907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1b2a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#243b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#38610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#4b8a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5fb404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#74df00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#80ff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#9afe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#acfa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#bef781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d0f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e3f6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ecf8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5fbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071907">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a0a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b610b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a08">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b404">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01df01">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ff00">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efe2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58fa58">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f781">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5a9">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6ce">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8e0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbef">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071910">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a1b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b24">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b6138">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a4b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b45f">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01df74">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ff80">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efe9a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58faac">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f7be">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5d0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6e3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8ec">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbf5">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071918">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a2a29">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3b39">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b615e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#088a85">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#04b4ae">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#01dfd7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#00ffff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2efef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58faf4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81f7f3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9f5f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cef6f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0f8f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#effbfb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#071019">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a1b2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b243b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b3861">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#084b8a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#045fb4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0174df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0080ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e9afe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#58acfa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#81bef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9d0f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cee3f6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0ecf8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#eff5fb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#070719">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0a0a2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b3b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b61">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#08088a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0404b4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0101df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0000ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e2efe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5858fa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8181f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a9a9f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#cecef6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e0e0f8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#efeffb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#100719">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1b0a2a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#240b3b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#380b61">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#4b088a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#5f04b4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#7401df">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8000ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#9a2efe">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ac58fa">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#be81f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d0a9f5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e3cef6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ece0f8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5effb">
</td></tr><tr height="24"> <td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190718">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a29">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b39">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b5e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a0886">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b404ae">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df01d7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff00ff">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2ef7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa58f4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f781f3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cef5">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0f7">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbeffb">
</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#190710">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2a0a1b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#3b0b24">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#610b38">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#8a084b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#b4045f">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#df0174">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ff0080">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fe2e9a">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fa58ac">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f781be">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f5a9d0">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f6cee3">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f8e0ec">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#fbeff5">

</td></tr><tr height="24"><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#000000">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#0b0b0b">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#151515">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#1c1c1c">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#2e2e2e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#424242">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#585858">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#6e6e6e">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#848484">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#a4a4a4">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#bdbdbd">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#d8d8d8">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#e6e6e6">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#f2f2f2">
</td><td onclick="Barva(this.bgColor)" bgcolor="#ffffff">
</td></tr></tbody></table></td></tr></tbody></table>
<table align="center" border="1" cellpadding="0" cellspacing="2"><tbody><tr height="24"><td id="vzorec" width="24" height="24">
</td><td valign="bottom"><p>Kode warna yang terpilih : <input name="barva" id="barva" style="font-weight: bold; font-family: verdana; height: 16px; width: 74px; font-size: 12px;" maxlength="7" size="9" type="text"></p></td></tr></tbody></table>
</form></center>

Wednesday, February 9, 2011

Tip2 bila marahhh..@.@

     1.Sebelum melepasksn kemarahan,cuba berfikir, apakah kemarahan anda akan berterusan dalam masa yang panjang atau hanya bersifat sementara.Persoalan ini memberi anda ruang untuk berfikir secara rasional tanpa melibatkan emosi semata-mata dan jika anda mendapat jawapannya lebih tenang dan mampu mengawal kemarahan anda.

2 Fikirkan sejenak kesan buruk jika anda melepaskan kemarahan anda. Apakah tindakan anda nelepaskan anda meninggalkan kesan negatif yang lebih panjang daripada kemarahan anda. Jika benar lebih baik anda bertenang, dan andainya kemarahan anda melibatkan perkara yang kecil lebih baik lupakan saja.

3 Ketika marah cuba letakkan diri anda sebagai diri orang yang anda marahi. Fikirkan tentang jasa dan kebaikan yang pernah dilakukannya terhadap anda. Contohnya, jika anda berasa marah kerana ditugaskan melakukan kerja orang lain, fikir secara rasional, bahawa dia juga berada dalam keadaan sedemikian.

4 Fikirkan, apakah anda diperlakukan sedemikian kerana anda dianiaya atau ia memang kesalahan anda atau dilakukan dengan tidak sengaja. Sebagai contoh, jika tugasan anda tidak diterima oleh ketua, fikir semula, apakah ia disebabkan kecuaian dan kelemahan anda atau anda sengaja dianiaya.

5 Ketika kemarahan anda sedang memuncak,cuba buat kiraan 1 hingga 10 dalam hati dalam keadaan tenang tanpa berkata apa-apa, walaupun kaedah ini tidak membantu anda memadam kemarahan serta-merta tetapi sekurang-kurangnya ia dapat meredakan tekanan dan kemarahan itu.

   6 Ketika marah, pejamkan mata anda dan bayangkan anda sedang berada di sebuah pulau percutian yang istimewa bersama yang tercinta. Jika keadaan tidak mengizinkan anda memejamkan mata, cukuplah dengan hanya membawa fikiran merawang jauh ke sana. Kaedah ini amat berkesan untuk memberi ketenangan dan mengurangkan rasa marah anda.

7 Antara cara yang paling mudah ialah dengan menumpukan perhatian pada teknik pernafasan anda. Fokus cara pernafasan anda dengan memastikan nafas ditarik perlahan dan disedut sedalam-dalamnya. Dengan bunyi pernafasan anda dan nikmati pergerakan keluar masuk udara yang amat nyaman dan menenangkan perasaan.

8 Jika cara di atas belum dapat mengurangkan rasa kemarahan, anda boleh meluahkan perasaan pada suami atau isteri, saudara-mara, teman-teman atau pakar kaunseling agar anda tidak di belenggu dengan kemarahan sendiri.

Monday, February 7, 2011

kuatkan aty aku..

Knpa idup neh cm2 dgaan..aqni ak asa sdih sgt..air mta jtuh ke ppi tnpa disdari..xtau npa..ak dpat mrasai yg ak dah khlngan rmai bstfrenz..dpa jala ak da..dpa la slma nie jga ak,,ambik brat tntg ak..dpa la sllu da lam ssah sng ak..tpi npa dpa ska wat ak skit aty..yg si s nie sllu dmam ok ja ngn ak..lpas2 dmam,,dyad ah len sgt..ak xtau npa..ska nk bgi ak skit aty..klu dah da awex gtau..ak xkcu dah..yg si h pn sma..sjak2 akhir nie..ak pn xpham ngn dya..ak xtau knpa dya leh jdi cm nie..wat sesuatu bnda 2 xnk pk pjg..aarrgghhh...yg si f pn sma gak..dya la bstfrenz plg lma..dya la sslu wat ak ilg mslah..tpi pas2 aya posa dyad ah brbah..upanya dah dpat awex..pa slah nyaa ckap kt ak..ak xksah la klu ang ckap btui..2hak ang..fdup btui ak klu Owg ska nk tpu ak..2laa ak ssah nk cya kat lki..cm nie laa..aty ak skunk dah xcm dlu ag..aty ak lmbut sgt,,tergris kit,,air mta mnglir..2jaa..jhat sgt ka ak nie dimta dpa..kjam sgt ka ak nie..npa la brat ngat dgaan nie..yaAllah,,subhanaAllah..ak xtbah..ak bkan pnybar cm dlu ag..ckit2 kuar air mta..ak asa snyi tnpa kwan2 bek ak..apakah dOaku..npa laa Allah mngji at yak sbgni..ak xkuat yaallah..ak tau smua nie kau lakukan msty da hkmah disbliknyaa..ak syg sgt kt SHF..ampa ttap lam aty ak..wlpn pait tOk ak mnlan smua nie..

Saturday, February 5, 2011

kenduri oOhh kenduri..

tgah ari tdi..p kenduri..umah kwan abg n kwan mkcik ak..huh,,excted gla r..nk p kndri..mklum laaa bju bru ciap..hahhahaha..

nie pic ak n bby ak yg ak syg2 sllu..


















    nie pic sblOm ak p kndri..besa laaa ak kan gla bergmbar..*.*

                                       aduiii,,pa style la ak nie..mnjdi snguh..ehehhehe
                                                        nie pic adik ak,,n sepupu kuuu....
                                                                 syg ampa..:))

 
                                                 nie m.cik,m.tam n adik m.tam ak..
                                             senyum kit,,ila nk tgkap gmbaq dah nie..

                                            nie giliran ak lak bergmbar ngn m.tam n pupu ak..
                                                         cpat chik tgkap pic ila..^.^
                                                            xlwa jga nah..:))
                                                 ak nie..sblOm nek keta pn mnjdi..uuhuhuh..
                                                                 besa laa gla pOssing..
ceWahhh adik m.tam ak nie..
bruTal r knOn2nyaaa..
piigiiraaahhhhhhhh^.*

piC2 di umah kenduri..
kwan abg ak..xbyak ngt pic

nie pupu ak,,adik lia nma dya..
kcik jaa..but cute..hiiih
                                              nie lak salsabila..knal x..pengarng cte kt blOg nie...
                                                                     ahakahak...:))

nie lak pic2 msa kat umah kndri umah mkcik ak..
aduuiii...cm2 laaaa..@.@

kan ila sOh snyum nk tgkap pic ampa..
aduiii,,cmat pic aunty ak lwa..hehhee
yg pic bwah nie lak..
haaahh,,kn mnis snyum cm2..ihihih..

                                                        nie ak ngn pupu gmOk ak..

nie nsi yg ak pnyaa..
buh nya byak..pdahal mkan xbis pn..
                                                             awat tam..dah xlalu ka..????
                                              aihyaaa....xleh bwak p mjlis la cm nie..hehehe

ambOi adik ak nie pn..
mak ak dah kta pdas,,dya nk mkan gak..
hahhha,,pdam mka dya..ihihih..

                                                              nie pic lam umah..
  
                                                         mkcik n pengntin..n ak..

                                                               nie time nk blik..
                                                       time kami mda mdi mkan ais..
                                                 uuummmmm,,,dap3..hahahahahah...^.^
                                                                 cm bdak2..:))

Friday, February 4, 2011

Hang Out (,")(,")

Haa,,klmrin ak aunty pu2 n adik ak kuaq..knOn2nyaaa nk g tgOk cter Khurafat laa..



sblOm kuar pOssing luu..wajib tau..*.^









Frst kmi smua p kat Giant xdak..huhuhu,,sdihhh:’(( ..xplaaa..p lak JuscO..cri pnya cri laa cinema 2..mklum laaa xtau cnma 2 duk blah mna,,blaa dah jmpa ngn arapan cter 2 ada laa..tgOk2 adaaa...best glaaa..tpi kOi9..huuhuhu..xlrat nk tgu..sO xtgok laa..kuaq dri c2 ngn prsaan yg hampaa..dah laa prOt msa 2 dOk bnyi drum..lpaq glaa..p laaa berhnty kat kdai 69 rOutes..tgOk2 pnya laaa rmai..cncel xjdi ag..aarrrggghhhhhhh....pas2 p mkn KFC..ak pesan 2 snck plate,,1 dnner plte,,4 wedges,,n 4 air strbwry..glaaa pnyaaa byk ak psan pai kak kat cOunter pn terkjut..tgOk ja kcik tpi mkan gla pnyaa byk..hahahaha..pdahal ak mkan dnner plte,1 wedges n air strawberry..



Jemput mkan smua..frst msty mkan wedges tkut dya sjukk^.^







Nie aunty ak..pnya laa sOpan mkan..mklum laa nk jdi gdis mlyu terkhir..ahak..*.*





tgOk..ak dah xdak slra..mkan xigt dnia..pai prut dah bncit bgai kan tOng drum...xlalunyaaaaa ak..spa nk..





Ak nk bgi yg nie..heee..Nie laaa akbat nyaaa Owg tmak..gdix ngat nk mkan byk..kan dah xbis..hhahaha..dah laa mkan pn xterssun..eeeeeeeeeeeeeeee....pngtOr nyaaa ak..ihihihih ~.~





Haah,,cntOhi la aunty ak..mkan pai lcin..jst tgai tlg jaa..mau xlcin dya mkan sktul ayam jaaa..syur kntg smua xambik..2la sai pnggan dya lcin pai cm nie..isshhhh3....~.~





sblOm blik take pic ..cntik kan,,tmbah ak lak dOk kt tgah2 2 ag la mnyerlah..hahhahah..npa la ak nie ska pasan ngat kan..issh3..luu kt cni..tOK kngan






I chow luuu..dah mlam..daaa..:))